/image/36/3/402-0501ab002.152183.247363.jpg

VĒSTURE PEUGEOT

AUTOMOBIĻU RAŽOTĀJA PEUGEOT VĒSTURE

Ar saviem lielākajiem izgudrojumiem un daudzajiem panākumiem Peugeot ir uzrakstījis daudzas skaistas lappuses automobiļu vēsturē. Ar jauniem divdesmit pirmā gadsimta izaicinājumiem Peugeot piedzīvojums turpinās.

1889

Tvaika tricikla prezentācija

/image/37/1/serpollet-1889.247371.jpg

Vispasaules izstādē Parīzē Armāns Pežo (Armand Peugeot) prezentēja pirmo automobili ar nosaukumu Peugeot: tas ir tvaika tricikls (nav komerciāli pieejams), ko īstenojis inženieris Leons Serpolē (Léon Serpollet).

1948

203 modeļa ražošanas uzsākšana: Pirmā vienkorpusa automašīna

/image/36/9/illus-berline.152201.247369.png

203 modelis ir pirmā pēc kara izgatavotā automašīna. Tas ir arī pirmais vienkorpusa modelis ar puslodes cilindra galvas dzinēju un V veida vārstiem un pirmais Peugeot, kas izgatavots vairāk nekā pusmiljons eksemplāros.

1960

404 modeļa ražošanas uzsākšana:

404 modeli izstrādājusi Pininfarina. Tās liektās līnijas un palielināta stiklota virsma rada mūsdienīgumu un eleganci, kas kontrastē ar piecdesmito gadu modeļiem... 404 ir pirmais modelis, kas 1961. gadā aprīkots ar tiešās iesmidzināšanas dzinēju.

1968

504 modeļa ražošanas uzsākšana: radikāli jauns stils un aprī

/image/36/8/cabriolet-504.152199.247368.jpg

Par 1969. gada automašīnu Eiropā atzītajam 504 modelim ir garākā karjera no visiem Peugeot modeļiem (līdz 2006. gadam apgrozībā nonāca 3,7 miljoni eksemplāru).

Sākotnēji paredzēta buržuā klientiem, bet, apliecinot savu izturību, tā kļuva arī par Āfrikas un Dienvidamerikas ceļu karalieni.

1972

104 modeļa ražošanas uzsākšana: visīsākais sedans pasaulē

/image/36/6/c47-104-orange.247366.jpg

Sauklis – visi Peugeot līdz 3,58 m atgādina, ka tas bija mazākais četrdurvju sedans pasaulē.

1979

604 modeļa ražošanas uzsākšana: Pēc 601 modeļa sekoja pirmai

/image/36/5/604-1982.247365.jpg

Tā stils un statuss tika pielāgots augstāko valsts amatpersonu vajadzībām.
Pirmais Eiropā pārdotais turbodīzelis uzstādīts tieši 604 modelim.

1983

205 modeļa ražošanas uzsākšana: “vienreizējs numurs”

/image/36/7/c60-205-5-portes.247367.jpg

Noturīgi Peugeot panākumi. Divas reizes tas kļuvis par pasaules čempionu rallijā un divas reizes uzvarējis Parīze–Dakara sacīkstēs. Tā kļūst par visvairāk pārdoto automašīnu Francijā un visvairāk eksportēto franču automašīnu.

1987

405 modeļa ražošanas uzsākšana:

/image/37/7/405srd-1990.196541.247377.jpg

Jau otro reizi savā vēsturē 1988. gadā Peugeot ar 405 modeli savā jaunajā saimē ieguvis Eiropas gada auto balvu.

1997

406 kupejas ražošanas uzsāka Pininfarina

/image/36/4/406coupe-0303sm002.247364.jpg

Šajā automobilī apkopots vislabākais.

Šī ir pirmā kupeja, kas tiek piedāvāta ar dīzeļdzinēju (2001.).

1998

206 modeļa ražošanas uzsākšana, izgatavoti 7326029 eksemplār

206 modelis trīs reizes kļuvis par pasaules čempionu rallijā.

Tā CC (2000) versija atsāka “pārveidojamu kupeju” līniju, ko Peugeot sākotnēji bija uzsācis 1934. gadā

2016

3008 modeļa ražošanas uzsākšana

/image/37/8/peugeot-3008-2016-153-fr.196579.247378.jpg

58 Eiropas žurnālistu žūrija jauno Peugeot 3008 modeli 2017. gadā nominēja par gada auto, ko nodrošināja tā augsti novērtētais stils, salona dizains un priekšrocības.

Kopš balvas pastāvēšanas pirmsākumiem 1964. gadā šī ir pirmā apbalvotā sporta apvidus automašīna un piektā Peugeot automašīna, kas nominēta par gada auto ar 308 modeli 2014. gadā, 307 modeli 2002. gadā, 405 modeli 1988. gadā un 504 modeli 1969. gadā.