SITUĀCIJAS STĀVOKLIS (COVID-19) LASĪT VAIRĀK

Peugeot 2008 ieguvis Lietuvas labākā krosovera titulu

2008

27.11.2020

Peugeot 2008 ieguvis Lietuvas labākā krosovera titulu

Konkursa Lietuvas Gada auto 2021 fināls, kas norisinājās piektdien, bija sevišķi veiksmīgs Peugeot.  Desmit labāko, Lietuvā rakstošo autožurnālistu skatījumā tieši Peugeot 2008 patlaban ir iekārojamākais pilsētas krosovers. Kompaktajam un daudzpusīgajam SUV pavisam nedaudz pietrūka, lai kļūtu arī par Lietuvas Gada auto 2021 titula ieguvēju. Tomēr pat pēc atkārtotas balsu skaitīšanas konkursa rezultāti nemainījās, modelim saglabājot otro pozīciju.

Auto ar raksturu

Tie, kuri prognozēja, ka krosoveru mode nebūs ilga un automobiļu pasaule drīz vien atgriezīsies pie tradicionālajām virsbūves formām - mazajiem hečbekiem - nepārprotami kļūdījās. Lietuvas Gada auto konkursā, kas jau daudzus gadus ir visa auto tirgus spogulis, SUV automobiļi regulāri veido vismaz pusi no visa dalībnieku skaita. Bieži vien daži no modeļiem ir tiešie konkurenti.

Tieši tā notika arī šogad: Francijas Peugeot konkursam deleģēja divus brāļus - ar benzīna dzinēju apgādāto 2008 un tā elektrisko analogu e-2008, cits franču ražotājs Renault piedāvāja Captur, Japānas Nissan atveda Juke, savukārt Ford nolēma balsošanā piedalīties ar Puma. Visi šie auto modeļi viens otram ir konkurents, tomēr konkursa žūrijas locekļi savā starpā jokoja, ka Lietuvas Gada auto 2021 pārstāvēto SUV klāsts uz globālā piedāvājuma fona uzskatāms par salīdzinoši niecīgu.

Lai arī mazo pilsētas SUV piedāvājums ir gana plašs, nevar apgalvot, ka tie ir līdzīgi. Autoražotāji velta milzu pūles, lai viņu automobiļiem būtu tādas īpašības, ko varētu viegli atpazīt pat dziļā tumsā.

Viena metode, kā to panākt, ir piešķirt mašīnai krasi atšķirīgu formu. Tā, piemēram, rīkojās Nissan ar savu Juke. Cita metode ir lukturu dizains, lai jau iztālēm varētu pateikt, kāda zīmola auto brauc pretī. Peugeot izvēlējās šo pieeju. Tādēļ, piemēram, 2008 un e-2008 ir atšķirīgi, zīmolam specifiski, vertikāli priekšējie lukturi, kas atgādina lauvas ilkņus. Arī aizmugurējie lukturi ar trim vertikālām svītrām, kas atgādina lauvas nagus, ir pietiekami ekskluzīvi, lai acumirklī būtu skaidrs, ka priekšā brauc Peugeot.

Konkursa Lietuvas Gada auto 2021 žūrijas komisija vērsa uzmanību arī uz neparasto dizainu. Lietuvas Žurnālistu auto kluba prezidents, konkursa žūrijas loceklis Valdis Valjukēvičs sacīja, ka viņš Peugeot 2008 bija rūpīgi izvērtējis jau pirms balsojuma, jo kāda sieviete viņam bija lūgusi padomu jauna auto izvēlē.

“Izvēloties starp vairākiem auto, uzvarēja Peugeot. Pircēju patīkami pārsteidza eksterjera un interjera dizains, kā arī modernais instrumentu panelis,” pauda eksperts.

Kontrastējošas un košas virsbūves krāsas nebija vienīgās īpašības, kam pievērsa uzmanību pircēja, kura meklēja jaunu auto. Pēc Valjukēviča teiktā sievieti pārsteidza arī fakts, ka šķietami nelielais auto iekšpusē ir ārkārtīgi plašs. Atzinību un uzslavas Peugeot modelis izpelnījās arī par rūpīgi atlasītajiem apdares materiāliem.

Jaunu tendenču sākums

Runājot par Peugeot 2008, konkursa žūrijas locekle Dina Sergijenko norādīja uz vēl kādu niansi.

“Peugeot, iespējams, bija pirmais autoražotājs, kurš nolēma - pircējam nav jādomā par degvielas tipu, kad viņš pērk auto. Tagad lielākoties ir tā - ja vēlies iegādāties elektroauto, saņemsi futūristiska izskata dīvainīti, savukārt, ja vēlies braukt ar dīzeļdegvielu, varēsi izvēlēties starp krietni vien pievilcīgākiem tradicionālajiem modeļiem. Viņi nolēma, ka vispirms ir jādod pircējam iespēja izveidot tādu auto, kā viņš vēlas, un tikai tad jādomā, kāds motors šai mašīnai būs piemērotākais,” sacīja žurnāliste.

Viņa uzskata, ka šāds risinājums, pirmkārt, ir glābiņš tiem, kuri vēlas braukt ar elektroauto, taču nevēlas mazu, pār mēru inovatīvu un dīvainu auto, kura apdarē izmantotas dažādas ekošķiedras. Dina Sergijenko uzskata, ka iespēja izvēlēties visu, ko vēlies, pat dzinēju, mudina domāt radoši nevis tikai pragmatiski.

“Šādu risinājumu es mierīgu prātu varētu saukt par gada inovāciju, jo pati savām ausīm neskaitāmas reizes esmu dzirdējusi, ka cilvēki vēlētos braukt ar elektroauto, taču nav viegli sev tādu izvēlēties, jo lielākā daļa no tiem ir pārāk dārgi vai arī izskatās pārāk dīvaini. Redzamās atšķirības starp 2008 un e-2008 ir minimālas, tāpēc tikai tad, kad sēdi iekšā un nospied akseleratora pedāli, kļūst skaidrs, kas atrodas zem priekšējā pārsega - iekšdedzes dzinējs vai elektromotors,” komentēja D.Sergijenko.

Viņas skatījumā Peugeot, kas šo ideju savā modeļu klāstā līdz šim nebija ieviesis, pagaidām ir bez konkurences. Tiesa gan, franču ražotāja māsas uzņēmums PSA grupā, Opel, seko Peugeot pēdās un piedāvā mazās klases hečbeku Corsa ar viena veida virsbūvi un trīs dažādu tipu motoru izvēles iespējām. Tātad arī Corsa var izvēlēties gan ar iekšdedzes dzinējiem, gan arī ar elektromotoru.

“Nešaubos, ka tuvākā gada laikā tirgū būs vēl vairāki autoražotāji, kas adaptēs Peugeot ideju un to attiecinās uz savu modeļu klāstu. Ilgtermiņā mēs jauna auto iegādi sāksim ar krāsu un aprīkojuma izvēli, uz pašām beigām ats

27.11.2020

Peugeot 2008 ieguvis Lietuvas labākā krosovera titulu

Konkursa Lietuvas Gada auto 2021 fināls, kas norisinājās piektdien, bija sevišķi veiksmīgs Peugeot.  Desmit labāko, Lietuvā rakstošo autožurnālistu skatījumā tieši Peugeot 2008 patlaban ir iekārojamākais pilsētas krosovers. Kompaktajam un daudzpusīgajam SUV pavisam nedaudz pietrūka, lai kļūtu arī par Lietuvas Gada auto 2021 titula ieguvēju. Tomēr pat pēc atkārtotas balsu skaitīšanas konkursa rezultāti nemainījās, modelim saglabājot otro pozīciju.

Auto ar raksturu

Tie, kuri prognozēja, ka krosoveru mode nebūs ilga un automobiļu pasaule drīz vien atgriezīsies pie tradicionālajām virsbūves formām - mazajiem hečbekiem - nepārprotami kļūdījās. Lietuvas Gada auto konkursā, kas jau daudzus gadus ir visa auto tirgus spogulis, SUV automobiļi regulāri veido vismaz pusi no visa dalībnieku skaita. Bieži vien daži no modeļiem ir tiešie konkurenti.

Tieši tā notika arī šogad: Francijas Peugeot konkursam deleģēja divus brāļus - ar benzīna dzinēju apgādāto 2008 un tā elektrisko analogu e-2008, cits franču ražotājs Renault piedāvāja Captur, Japānas Nissan atveda Juke, savukārt Ford nolēma balsošanā piedalīties ar Puma. Visi šie auto modeļi viens otram ir konkurents, tomēr konkursa žūrijas locekļi savā starpā jokoja, ka Lietuvas Gada auto 2021 pārstāvēto SUV klāsts uz globālā piedāvājuma fona uzskatāms par salīdzinoši niecīgu.

Lai arī mazo pilsētas SUV piedāvājums ir gana plašs, nevar apgalvot, ka tie ir līdzīgi. Autoražotāji velta milzu pūles, lai viņu automobiļiem būtu tādas īpašības, ko varētu viegli atpazīt pat dziļā tumsā.

Viena metode, kā to panākt, ir piešķirt mašīnai krasi atšķirīgu formu. Tā, piemēram, rīkojās Nissan ar savu Juke. Cita metode ir lukturu dizains, lai jau iztālēm varētu pateikt, kāda zīmola auto brauc pretī. Peugeot izvēlējās šo pieeju. Tādēļ, piemēram, 2008 un e-2008 ir atšķirīgi, zīmolam specifiski, vertikāli priekšējie lukturi, kas atgādina lauvas ilkņus. Arī aizmugurējie lukturi ar trim vertikālām svītrām, kas atgādina lauvas nagus, ir pietiekami ekskluzīvi, lai acumirklī būtu skaidrs, ka priekšā brauc Peugeot.

Konkursa Lietuvas Gada auto 2021 žūrijas komisija vērsa uzmanību arī uz neparasto dizainu. Lietuvas Žurnālistu auto kluba prezidents, konkursa žūrijas loceklis Valdis Valjukēvičs sacīja, ka viņš Peugeot 2008 bija rūpīgi izvērtējis jau pirms balsojuma, jo kāda sieviete viņam bija lūgusi padomu jauna auto izvēlē.

“Izvēloties starp vairākiem auto, uzvarēja Peugeot. Pircēju patīkami pārsteidza eksterjera un interjera dizains, kā arī modernais instrumentu panelis,” pauda eksperts.

Kontrastējošas un košas virsbūves krāsas nebija vienīgās īpašības, kam pievērsa uzmanību pircēja, kura meklēja jaunu auto. Pēc Valjukēviča teiktā sievieti pārsteidza arī fakts, ka šķietami nelielais auto iekšpusē ir ārkārtīgi plašs. Atzinību un uzslavas Peugeot modelis izpelnījās arī par rūpīgi atlasītajiem apdares materiāliem.

Jaunu tendenču sākums

Runājot par Peugeot 2008, konkursa žūrijas locekle Dina Sergijenko norādīja uz vēl kādu niansi.

“Peugeot, iespējams, bija pirmais autoražotājs, kurš nolēma - pircējam nav jādomā par degvielas tipu, kad viņš pērk auto. Tagad lielākoties ir tā - ja vēlies iegādāties elektroauto, saņemsi futūristiska izskata dīvainīti, savukārt, ja vēlies braukt ar dīzeļdegvielu, varēsi izvēlēties starp krietni vien pievilcīgākiem tradicionālajiem modeļiem. Viņi nolēma, ka vispirms ir jādod pircējam iespēja izveidot tādu auto, kā viņš vēlas, un tikai tad jādomā, kāds motors šai mašīnai būs piemērotākais,” sacīja žurnāliste.

Viņa uzskata, ka šāds risinājums, pirmkārt, ir glābiņš tiem, kuri vēlas braukt ar elektroauto, taču nevēlas mazu, pār mēru inovatīvu un dīvainu auto, kura apdarē izmantotas dažādas ekošķiedras. Dina Sergijenko uzskata, ka iespēja izvēlēties visu, ko vēlies, pat dzinēju, mudina domāt radoši nevis tikai pragmatiski.

“Šādu risinājumu es mierīgu prātu varētu saukt par gada inovāciju, jo pati savām ausīm neskaitāmas reizes esmu dzirdējusi, ka cilvēki vēlētos braukt ar elektroauto, taču nav viegli sev tādu izvēlēties, jo lielākā daļa no tiem ir pārāk dārgi vai arī izskatās pārāk dīvaini. Redzamās atšķirības starp 2008 un e-2008 ir minimālas, tāpēc tikai tad, kad sēdi iekšā un nospied akseleratora pedāli, kļūst skaidrs, kas atrodas zem priekšējā pārsega - iekšdedzes dzinējs vai elektromotors,” komentēja D.Sergijenko.

Viņas skatījumā Peugeot, kas šo ideju savā modeļu klāstā līdz šim nebija ieviesis, pagaidām ir bez konkurences. Tiesa gan, franču ražotāja māsas uzņēmums PSA grupā, Opel, seko Peugeot pēdās un piedāvā mazās klases hečbeku Corsa ar viena veida virsbūvi un trīs dažādu tipu motoru izvēles iespējām. Tātad arī Corsa var izvēlēties gan ar iekšdedzes dzinējiem, gan arī ar elektromotoru.

“Nešaubos, ka tuvākā gada laikā tirgū būs vēl vairāki autoražotāji, kas adaptēs Peugeot ideju un to attiecinās uz savu modeļu klāstu. Ilgtermiņā mēs jauna auto iegādi sāksim ar krāsu un aprīkojuma izvēli, uz pašām beigām ats