SITUĀCIJAS STĀVOKLIS (COVID-19) LASĪT VAIRĀK

50 gadi, 10 paaudzes un 25 miljoni

/image/75/9/peugeot-208-2019-130-fr.820759.jpg

PEUGEOT pilsētas auto skaitļos

50 gadi, 10 paaudzes un 25 miljoni

Pirms 50 gadiem, 1972. gadā, PEUGEOT izlaida savu pirmo moderno pilsētas auto PEUGEOT 104. Kopš tā laika 10 paaudzēs uz ceļiem nonākuši 25 miljoni mini “lauvu”.

Pilsētas auto nav tikai pilsētas auto. Tas ir modelis, kas bieži vien paver ceļu uz auto pasauli, uz personīgo mobilitāti, uz nebijušu brīvības sajūtu. Ar 25 miljoniem mašīnu, kas saražotas pēdējā pusgadsimta laikā, PEUGEOT vairākām autobraucēju paaudzēm ir devis iespēju pirmo reizi sēsties pie stūres. Ar modeli PEUGEOT e-208 nu sasniedzama kļuvusi arī elektriskā mobilitāte.

PEUGEOT modeļus 104 un 208 šķir 10 pilsētas auto paaudzes. Tās zīmola vēsturē sekojušas cita citai, tomēr mērķis allaž bijis nemainīgs: piedāvāt mašīnas, kas iespējami lielam skaitam cilvēku nodrošina komfortablu, drošu, praktisku un stilīgu pārvietošanos, kas šodien ir klusāka un tīrāka nekā jebkad iepriekš. Toni šajā modeļu līnijā noteica daudzpusīgais un kompaktais PEUGEOT 104. Tiesa, lai visu klientu vajadzības apmierinātu tik labi, cik vien iespējams, PEUGEOT vienmēr ir piedāvājis divu tipu pilsētas auto: 100% pilsētas mašīnas (100. sērija) un daudzpusīgos pilsētas auto (200. sērija).

Visu laiku visvairāk pārdotais franču auto

/image/52/8/peugeot205-640x480.484528.jpg

PEUGEOT 205 (1983–1998) ieveda zīmolu modernajā laikmetā. Tā dizains, veiktspēja, versiju dažādība (benzīna un dīzeļdzinējs, versijas ar 3 un 5 durvīm, kā arī kabriolets un pat furgons) nozīmē, ka ikviens varēja atrast sev piemērotāko. Modelis ilgu laiku noteica auto izmēru šajā segmentā: garums – 3,70 metri! Pagājušā gadsimta 80. gadu vidū tā komerciālie panākumi izglāba PEUGEOT no finansiālās krīzes un burtiski atdzīvināja lauvas zīmolu.

Tā GTI versijas ar 105, 115 un 130 ZS atstāja spēcīgu iespaidu uz visiem augstas veiktspējas cienītājiem, savukārt panākumi rallijā un rallijreida sacensībās iekala zīmola vārdu motoru sporta vēsturē. Kopumā tika saražoti vairāk nekā 5,2 miljoni šī kulta auto eksemplāru.

PEUGEOT 206 (1998–2012) ar vairāk nekā 8,3 miljoniem pārdotu vienību ir visvairāk pārdotais franču modelis autobūves vēsturē. Tā panākumu atslēga bija drosmīgs dizains un dinamika uz ceļa. Iekļaujot savā piedāvājumā divas novatoriskas PEUGEOT 206 versijas: SW – universāli un kupeju-kabrioletu jeb CC, zīmols trāpīja desmitniekā un pārspēja visus rekordus.

Modelis 205, iegūdams divus čempiona titulus 1985. un 1986. gadā, spīdēja pie pasaules rallija čempionāta debesīm, savukārt PEUGEOT 206 panākumi bija vēl iespaidīgāki: laikā no 2000. līdz 2002. gadam PEUGEOT komanda izcīnīja trīs čempiona titulus pēc kārtas.

PEUGEOT 207 (2006–2014) iznākšana iezīmēja zīmola virzību uz augstāku segmentu. Būdams 4,03 metrus garš, tātad par 20 cm garāks nekā PEUGEOT 206 tas piedāvāja vairāk vietas salonā. Arī salona apdare un komforts bija ievērojami uzlaboti, turklāt modelis saglabāja īpaši bagātīgu dzinēju klāstu un vairākas virsbūves versijas (tika piedāvāts gan universālis, gan kupeja-kabriolets).

i-Cockpit® ieviešana

/image/76/0/peugeot-208-1902styp301-shr.820760.jpg

PEUGEOT 208 pirmā paaudze (2012–2020) demonstrēja atgriešanos pie kompaktākiem izmēriem, kaut gan vietas salonā bija pat vairāk nekā tā priekšgājējā. Tāpat jaunais modelis sarāva saites ar 206. un 207. līnijas dizaina valodu.

Īpaši pārsteidzoši bija jauninājumi interjerā, kur braukšanas priekam tika ieviesta i-Cockpit® koncepcija. Un, lai pilnībā apmierinātu auto entuziastus, 208 GTI kļuva par pirmo masveidā ražoto PEUGEOT pilsētas modeli, kā jauda pārsniedza 200 ZS.

PEUGEOT 208 otrā paaudze (sākot no 2019. gada) simbolizē kompānijas ienākšanu 21. gadsimta trešajā desmitgadē. Tās drosmīgajā dizainā redzamas atsauces uz PEUGEOT 508 un 3008, bet daži mājieni liek atcerēties 205. sēriju (emblēmas uz aizmugurējiem jumta balstiem, logu dizains). Tomēr pats galvenais – jaunais 208 iezīmē pilsētas auto ienākšanu ikvienam paredzētās elektriskās mobilitātes laikmetā. Modelis ir pieejams arī ar benzīna un dīzeļa dzinēju un piedāvā modernākās multimediju savienojamības iespējas. Izrādījās, tā bija uzvarētāja cienīga kombinācija un tika atalgota ar titulu Eiropas Gada auto 2020.

100. sērija: mazs auto – lielas iespējas

/image/31/5/108citybreak.776315.jpg

PEUGEOT 104 (1972–1988) reklāmas sauklis bija vienkāršs un kodolīgs – “Tout PEUGEOT en 3,58 mètres!” jeb “Viss PEUGEOT 3,58 metros!” Pirmo reizi neliels 5 durvju hečbeks nodrošināja augstākās klases komfortu, ietilpību, drošību un veiktspēju. Tika piedāvāta arī vēl nedaudz īsāka 3 durvju versija.

PEUGEOT 106 (1991–2003) guva lielus panākumus pilsētnieku vidū, jo izcēlās ar modernu dizainu un bagātīgu interjeru, lai gan bija ievērojami īsāks nekā 205. sērija, ar kuru vienā laikā tika piedāvāts tirgū vairāku gadu garumā. PEUGEOT 106 bija pieejams plašs benzīna un dīzeļa dzinēju klāsts, bet 90-to gadu vidū PEUGEOT veica eksperimentu ar elektrisko versiju. Ar niķeļa–kadmija akumulatoru aprīkots auto tika izlaists 1995. gadā, un ar vienu uzlādi tas spēja nobraukt 90 km. Ievērojams sasniegums, ja ņem vērā, kādas tehnoloģijas pastāvēja ceturtdaļgadsimtu pirms e-208.

PEUGEOT 1007 (2004–2009) bija dažādu inovāciju kombinācija. Pirmkārt, tam pirmo reizi pasaulē bija divas elektriski vadāmas sānu slīddurvis. Otrkārt, mini vienapjoma arhitektūra ārkārtīgi mazā formātā radīja neiedomājami plašu salonu. Un, visbeidzot, modelis dāvāja plašas interjera individualizēšanas iespējas, vēl pirms tas kļuva moderni. Diemžēl mazais auto bija apsteidzis savu laiku, un 1007. sērija neguva tādus panākumus, kā varētu domāt.

PEUGEOT 107 (2005–2014), pirmkārt un galvenokārt, ir veiksmīgs dizains ar lielizmēra priekšējiem lukturiem, kas priekšējo daļu padara piemīlīgu, un ar oriģinālām bagāžas nodalījuma durvīm, kas būtībā ir tonēts logs un aizmuguri padara elegantu. 107. modelis ir arī mazākais no PEUGEOT, kam ir 5 durvis un 4 sēdvietas.

PEUGEOT 108 (sākot no 2014. gada) nedaudz līdzinās pieaugušam PEUGEOT 107. Protams, tas praktiski nav kļuvis lielāks, un ar mazo auto joprojām ir prieks braukt pa pilsētu. Taču PEUGEOT 108 ir pavirzījies klasi augstāk ar izsmalcinātāku dizainu, izsmalcinātāku iekšējo apdari un pat ir pieejams kabrioleta versijā. Sekojot pasaules tendencēm, tam vairs netiek piedāvāta dīzeļdzinēja versija.

/image/76/2/peugeot-205-gti.820762.jpg

/image/76/1/peugeot-108.820761.jpg