Peugeot PureTech turbo benzīna dzinējam Gada labākā dzinēja tituls
Pagājušajā nedēļā Vācijā Štutgartē notika Engine of the Year gala pasākums, kur “Gada dzinējiem” tika pasniegtas balvas. Jau ceturto gadu pēc kārtas starptautiskā auto žurnālistu žūrijas komisija no 1 līdz 1,4 litru benzīna dzinēju kategorijā par labāko ir atzinusi Peugeot PureTech 1,2 litru trīscilindru turbodzinēju.
Groupe PSA par saviem trīscilindru benzīna dzinējiem ir iesniegusi 210 patenta pieteikumu. Jaunās paaudzes PureTech dzinējam ir uzlabota veiktspēja un efektivitāte, samazināts degvielas patēriņš. Salīdzinot ar savu priekšgājēju, degvielas patēriņš ir samazinājies par 4 %, un, pateicoties turbopūtes darba optimizēšanai, ir uzlabojies dzinēja reakcijas laiks. Pēc cieto daļiņu filtru (GPF) pievienošanas izmešu daudzums ir samazinājies par 75 %, un tas ļāvis apsteigt jau par trim gadiem Eiropas Savienības prasību spēkā stāšanās termiņš (2020. gads).
Jaunās paaudzes PureTech dzinēji tirgū ienāca 2017. gada rudenī kopā ar jauno Peugeot 308. Pieejami 110 un 130 Zs spēka agregāti, kas tiek izmantoti Peugeot 208, 308, 2008, 3008 un 5008 modeļiem kā ar citos PSA grupas automobiļos.
Pašreiz dzinēji tiek ražoti Francijas un Ķīnas rūpnīcās, taču 2019. gadā tos sāks izlaist Polijā un 2020. gadā – Ungārijā.
Labākā dzinēja izvēlē žūrija vadās pēc vairākiem kritērijiem, tostarp, ņem vērā degvielas patēriņu, gaitas laidenumu, veiktspēju, trokšņa līmeni un braukšanas ērtumu. Dzinējs tiek slavēts tā veiktspējas dēļ, un tieši pie maziem apgriezieniem. Nepārtraukta PureTech dzinēju attīstīšana Peugeot koncernam ir ļāvusi ieņemt līdera pozīciju O2 emisijas samazināšanas ziņā Eiropas mērogā un nodrošinājusi vismazāko degvielas patēriņu vairākos automobiļu segmentos.
Gada dzinēja balvas piešķīrējs ir Lielbritānijas žurnāls Engine Technology International. Žūrijas komisijas sastāvā ietilpst 58 žurnālisti no 32 valstīm.