SITUĀCIJAS STĀVOKLIS (COVID-19) LASĪT VAIRĀK

hibrida hiperauto Peugeot 9X8

/image/69/2/peugeot-sport-0437-nd2-61e8617a4d4cc.815692.jpeg

PEUGEOT ATKLĀJ VISPĀRĀKĀ DIZAINA PARAUGU

HIBRĪDA HIPERAUTO PEUGEOT 9X8

2022. gada 20. janvāris

Daudz vairāk nekā tikai sacīkšu auto – tā sabiedrībai tiek prezentēts Peugeot hibrīda hiperauto 9X8. Unikālu un spēcīgu dizainu kombinējot ar estētisku un tehnisku revolūciju, jaunais sacīkšu auto dosies iekarot izturības sacīkšu trases jau 2022. gadā.

Lai radītu jauno hibrīda hiperauto 9X8, Peugeot Design komandai nācās nopietni pastrādāt. Zīmola eksperti apveltīja automobiļa eksterjeru ar visiem estētiskajiem kodiem, kas mūsdienās raksturīgi Peugeot zīmolam Tā ir kaķveidīgajiem dzīvniekiem raksturīgā, pie zemes pieplakusī stāja, plūstošās līnijas, ko pastiprina skaidri nolasāms sportiskums, gludi un strukturēti sāni un, protams, Lauvas zīmolam raksturīgais 3D nagu formas izskata gaismas paraksts. Būdams slaids un elegants, Peugeot 9X8 spēj atraisīt emocijas un nepārprotami iemiesot ātrumu.

/image/69/6/9x8.815696.jpeg

Ikviena dizainera sapnis

/image/69/5/9x8-4.815695.jpeg

Sacīkšu automobiļa dizaina veidošana ir katra automobiļu dizainera lielākais sapnis. Varbūtība, ka šis sapnis kādreiz piepildīsies līdz šim bija tuvu nullei, jo ne jau zīmolam raksturīgais stils un dizaina identitāte, bet gan veiktspēja bija ārējo izskatu noteicošais faktors. Snieguma parametri bija tik svarīgi, ka sacīkšu automobiļi ar laiku bija kļuvuši tipoloģiski ļoti līdzīgi un ārkārtīgi grūti atšķirami cits no cita. Dizaineru darbs iepriekš pamatā aprobežojās ar nebūtisku detaļu veidola maiņu un virsbūves paneļu krāsojuma izvēli.

Peugeot 9X8 inženieri un dizaineri strādāja roku rokā, lai panāktu stila un tehnoloģiju konverģenci, radot spēcīgu un konkurētspējīgu automobili. “Diskusijas noritēja agrāk nepieredzētā līmenī,” saka Matiass Hosans, Peugeot Design direktors. “Mēs bijām ciešā kontaktā ar Peugeot Sport komandu un tiešām strādājām ar viņiem roku rokā.”

“Lai definētu mūsu nākotnes sacīkšu auto tēmu, mēs vispirms izsludinājām konkursu starp dizaineriem. Šis projekts izraisīja milzīgu interesi, tādēļ saņēmām ļoti daudz ideju un ierosinājumu. Tas arī saprotams, jo ir pamatotas izredzes kādu dienu redzēt mūsu radīto sacīkšu mašīnu cīnāmies ar pasaules prestižākajiem zīmoliem dažādās leģendārās sacīkšu trasēs,” papildina M. Hosans.

Peugeot 9X8 dzima ar jaunās Lemānas Hypercar klases (Le Mans Hypercar jeb LMH) gēniem, kā to vēlējās leģendāro Lemānas 24 stundu sacensību organizators Automobile Club de l’Ouest un Starptautiskā Automobiļu federācija. 9X8 modelis ataino Peugeot galvenās iezīmes un kļūs par pagrieziena punktu izturības autosacīkšu vēsturē.

Ir vēl kāda unikāla pazīme, kas liecina par Peugeot zināšanām, kompetenci un stila izjūtu, un ir redzama 9X8 salonā, kas veidots atbilstoši zīmola raksturīgajai i-Cockpit koncepcijai. Tāpat kā sērijveida modeļi, arī 9X8 interjera dizains tika veidots tik niansēti, ka tam līdzvērtīga ir tikai sacīkšu prototipa eksterjera detalizācija, lai ne pilotam, ne faniem, kas sacensībām seko savos ekrānos, ne brīdi nerastos šaubas, ka viņi brauc ar Peugeot.

Vēl vairāk – viss Peugeot 9X8 salons tika izstrādāts tā, lai braucējiem nodrošinātu ergonomiku un intuitīvu lietošanu visaugstākajā līmenī.

“Dizaina studijā, kur tapa Peugeot 9X8, uz sienām bija izvietoti trīs atslēgas vārdi: ikonisks, efektīvs, emocionāls,” stāsta M. Hosans. “Tādā veidā visa komanda pieņēma un ieviesa šīs koncepcijas neatkarīgi no katra indivīda iesaistes dažādos prototipa attīstības posmos.”

Bez aizmugurējā spārna, bet ar elektrību

/image/69/4/9x8-3.815694.jpeg

Visspilgtākā Peugeot 9X8 koncepcijas iezīme ir atteikšanās no aizmugurējā spārna, kas piešķir automobilim tā unikālo formu. Aizmugurējais spārns pirmo reizi izturības sacensībās parādījās Lemānā 1967. gadā un kopš tā laika kļuva par izturības sacīkšu automobiļu standartu. Kopš 1971. gada jeb nu jau nedaudz vairāk nekā 50 gadu uzvaru nav izcīnījis neviens sacīkšu auto bez aizmugurējā spārna. Tas savukārt apliecina Peugeot inženieru spēju uzdrīkstēties un ieviest novatoriskus risinājumus.

Milzu pūles Peugeot 9X8 radīšanas procesā tika veltītas automobiļa aizmugurējās daļas dizainam. Pēc oriģinālās dizaina skices, kur redzams nedaudz uz priekšu novirzīts auto, radās ideja par mazliet smailu kabīni, kā arī pamanāmu izvirzījumu virs aizmugurējiem riteņiem, ko mēs redzam arī šodien.

Peugeot līdz šim jau divas reizes ir uzvarējis Lemānā ar diviem dažādu paaudžu automobiļiem: modelis 905 ar V10 benzīna dzinēju uzvarēja 1992. gadā, savukārt 1993. gadā triumfēja Peugeot 908 ar V12 HDi-FAP dzinēju. Ar jaunām izmantotajām tehnoloģijām Peugeot 9X8 iezīmē jaunas ēras sākumu arī šoreiz.

“Izturības sacīkstēs ir noteikumi, kas ļauj mums demonstrēt Peugeot zināšanas visos elektriskās piedziņas veidos,” skaidro Olivjē Žansonī, projekta tehniskais direktors.

Ar savu četru riteņu piedziņas hibrīdsistēmu Peugeot 9X8 zināmā mērā līdzinās vairākiem sērijveida modeļiem Peugeot klāstā, piemēram, Peugeot 3008 un Peugeot 508. Tajā darbojas gan 2,6 litru V6 iekšdedzes dzinējs ar diviem turbokompresoriem, kas attīsta 500 kW (680 ZS) un nodrošina aizmugurējo riteņu piedziņu, gan 200 kW (270 ZS) elektromotors-ģenerators, kas novietots uz priekšējās ass.

Olivjē Žansonī saka: “Ar 9X8 mēs, Peugeot, uzsākam jaunu nodaļu hibrīda auto sporta pasaulē. Veiktspēja kļūst aizvien elektriskāka un izsmalcinātāka, taču neko nezaudē konkurētspējas ziņā.”

“Hibrīda automobilim 508 PSE (Peugeot Sport Engineering) ir daudz kopīga ar Peugeot 9X8, neskaitot tā krāsu,” piebilst Matiass Hosans.

Ideju laboratorija

Peugeot iesaistās autosportā tāpēc, ka tā ir milzīga ideju laboratorija un fantastisks inovāciju paātrinātājs. Autosports pēta jaunas, neapgūtas teritorijas, kas mūs mudina būt arvien oriģinālākiem un radošākiem.

 “Peugeot 9X8 tehnoloģijas ir pilnībā radītas Peugeot Sport nodaļā, un mums tas bija jāparāda savā dizainā. Nepieļaujot nekādus kompromisus attiecībā uz veiktspēju, mēs vēlējāmies tam piešķirt unikālu seju, vienlaikus saglabājot ideju par plūstošu plūdlīniju virsbūvi, kas kontrastē ar iepriekšējās paaudzes izteikti ģeometriskajiem izturības sacīkšu automobiļiem,” skaidro M. Hosans.

/image/69/3/9x8-1.815693.jpeg