Peugeot 308 modernizācija: jauni dizaina elementi un tehnoloģijas
Peugeot 308, kas līdz šim saražots vairāk nekā 1,5 miljonos eksemplāru un saņēmis 43 dažādus apbalvojumus visā pasaulē, tāpat kā aktuālie Peugeot modeļi 3008 un 208 tirgū ienāca ar uzvaru Car of theYear jeb Gada auto konkursā. 2020.gadā modelim ir sagatavoti visaptveroši uzlabojumi. To rezultātā viens no labākajiem C segmenta automobiļiem, ja runājam par līdzsvaru starp dinamiskajām un komforta īpašībām, piedāvā jaunākās paaudzes iekšdedzes dzinējus un plašu braukšanas atbalsta sistēmu klāstu, kas ir augstāku segmentu cienīgs.
Tā kā piedāvājums kompakto automobiļu segmentā nepārtraukti attīstās, Peugeot 308 savu veiksmes stāstu grasās turpināt ar vairākām vērā ņemamām izmaiņām. Modelis iegūs jaunu zila toņa (Vertigo Blue) virsbūves krāsojumu trīs slāņos un divas jauna dizaina vieglmetāla disku izvēles iespējas. Salona aprīkojums savukārt ietver 100% digitālu Peugeot i-Cockpit® priekšējo paneli, kā arī kapacitatīvu centrālo ekrānu ar glancētu apdari.
Vairāk tehnoloģiju ikkatrā modelī
Peugeot 308 raksturo labi sabalansētas proporcijas kā hečbeka, tā arī universāļa jeb SW formātā. Cieši pieguļošās virsbūves līnijas vizuāli pasvītro labi uzbūvēta, dinamiska automobiļa būtību. Papildu tam augstākā līmeņa Peugeot 308 kā aprīkojums ir pieejama melnā pakotne (Black Pack), kas nozīmē iespēju klientam lielo vairumu hromēto detaļu aizstāt ar glancētām detaļām melnā krāsā. Black Pack ietver melnu radiatora režģi, Peugeot lauvu, virzienrādītāju un miglas lukturu ietvarus, sānu logu rāmjus, 18 collu vieglmetāla diskus, kā arī melnus jumta reliņus modelim 308 SW.
Zīmolu raksturojošā braukšanas baudījuma neatņemama sastāvdaļa ir Peugeot 308 digitālais i-Cockpit®, kura centrā ir 10 collu augstas izšķirtspējas ekrāns. Jaunais instrumentu panelis ietver jaunākos grafiskā dizaina sasniegumus, kas atrodami arī jaunākajos Peugeot 208 un 2008. Centrālais kapacitatīvais skārienekrāns savukārt ir ar glancētu apdari, un tā dizains seko pēdējām iestrādēm viedtālruņu sfērā.
Viedtālruņa savienošana ar automobili daudziem pircējiem ir ārkārtīgi svarīga. Peugeot 308 šajā ziņā iegūst no Mirror Screen funkcijas, kas būtībā ir iespēja dublēt viedtālruņa ekrāna saturu automobiļa skārienekrānā. Universālu savienojamību nodrošina multimediju sistēmā iekļautie Mirrorlink®, Android Auto® un Apple CarplayTM komunikācijas protokoli.
Modernizētais Peugeot 308 piedāvā plašu braukšanas atbalsta sistēmu klāstu, ko parasti var meklēt augstākos segmentos. Peugeot 308 ir adaptīvā kruīza kontrole ar regulējamu vēlamo distanci līdz priekšā braucošajam auto un Stop&Go funkciju, ja auto uzstādīta EAT8 automātiskā transmisija. Ja automobilim ir manuālā transmisija, adaptīvā kruīza kontrole patstāvīgi samazina ātrumu līdz 30 km/h. Zem 30 km/h vadība tiek nodota cilvēka rokās. Bez tā Peugeot 308 ir Visiopark atpakaļskata kamera ar 180 grādu skatu un stāvvietas asistenta funkcija Park Assist, kas patstāvīgi nosaka pieejamās stāvvietas izmērus un pārņem stūres sistēmas vadību, atslogojot vadītāju.
Modernizētā Peugeot 308 aprīkojumā ietilpst arī jaunākās paaudzes ārkārtas bremzēšanas sistēma (gan dienā, gan naktī spēj atšķirt gājējus un velobraucējus, un atkarībā no versijas darbojas ātruma diapazonā no 5 km/h līdz 140 km/h), sadursmes brīdinājuma sistēma, sistēma, kas aktīvi novērš neapzinātu izbraukšanu no joslas (vai ceļa malas šķērsošanu) un koriģē automobiļa pozīciju starp joslas apzīmējumiem, ja ātrums ir 65 km/h un vairāk.
Tas gan vēl nav viss. Jaunā Peugeot 308 aprīkojumā ietilpst vēl virkne atbalsta tehnoloģiju, piemēram, vadītāja modrības brīdinājuma sistēma, sistēma, kas, analizējot stūres mikrokustības, mēra vadītāja uzmanības pakāpi ilgos, nepārtrauktos braucienos ar vairāk nekā 65 km/h, automātiskā tālo gaismu pārslēgšanas sistēma, ātrumu ierobežojošo ceļazīmju atpazīšanas un rekomendāciju sistēma, paplašinātā ceļazīmju atpazīšanas sistēma (nolasa arī zīmi STOP un Iebraukt aizliegts), aklo zonu monitorēšanas sistēma (ar trajektorijas koriģēšanu), kas darbojas no 12 km/h.
Efektīvi Euro 6 dzinēji
Jaunajam Peugeot 308 pieejami efektīvi benzīna un dīzeļdzinēji, kam raksturīgs zems CO2 izmešu līmenis (no 95 g/km). Visi motori ir apstiprināti vispasaules harmonizētajā vieglo auto testu procedūrā (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP)) un atbilst Euro 6 normatīviem.
Benzīna dzinēju gammā ir 3 cilindru 1,2 litru motori ar 110 līdz 130 zirgspēku jaudu. Dīzeļdzinēju klāstā ir divi 4 cilindru 1,5 litru motori ar 100 un 130 zirgspēkiem. Abus 130 zirgspēku dzinējus iespējams komplektēt gan ar manuālo, gan arī EAT8 automātisko pārnesumkārbu.
Būtiski piebilst, ka Peugeot 308 GTi ar tā 4 cilindru 1,6 litru turbomotoru, kas attīsta 263 ZS un 340 Nm, ir saglabājis vietu produktu katalogā. Pateicoties ierobežotajam izmešu apjomam, kas ir 169 g/km WLTP ciklā, kā arī teicamajai veiktspējas un svara attiecībai, šis sporta auto patlaban ir viens no labākajiem piedāvājumiem šajā segmentā.
Peugeot 308 hečbeks un SW modelis ir kā sava veida ceļrāži, kas dizaina un aprīkojuma jomā visiem pārējiem Peugeot nākotnes jaunumiem veido augsni virzībai uz augstāku tirgu. Patērētājam tā savukārt ir iespēja labāk izprast piedāvājumu un bagātinātos aprīkojuma līmeņus.
Visi jaunie Peugeot 308 piedāvā piekļuvi digitālajam radio (DAB) un jau bāzes komplektācijā ir aprīkoti ar divus zonu gaisa kondicionēšanas sistēmu, redzamības pakotni, stāvvietas sensoriem aizmugurē.
Peugeot 308 un Peugeot 308 SW tiek ražoti Sošū (Sochaux) rūpnīcā Francijā.