SITUĀCIJAS STĀVOKLIS (COVID-19) LASĪT VAIRĀK

No 1991. gada Peugeot 905 līdz 2021. gada Peugeot 9X8

/image/62/8/peugeot-9x8-1708styp102.802628.jpg

No 1991. gada Peugeot 905 līdz 2021. gada Peugeot 9X8

30 gadi izcila novatorisma un veiktspējas

23.08.2021

Vairāk nekā 210 gadus Peugeot ir gājis līdzi laikam, pilnveidojies un pavēris ceļu jauniem mobilitātes risinājumiem. Būdams visaugstākā līmeņa tehnoloģiju izmēģinājumu laukā, autosports paver Peugeot perfektu iespēju pilnībā īstenot tā novatora spējas: Peugeot 9X8 – zīmola jaunais hiperauto, tika atklāts šīs vasaras sākumā un jau drīzumā stāsies uz starta Lemānas 24 stundu autosporta izturības sacīkstēs.

Pirms 30 gadiem, 1991. gadā, tieši Peugeot 905 nostiprināja zīmola novatorisko garu un vērtības – izcilību, pievilcību un emocijas, kas markai ļāva pārvarēt visas pēdējo divu gadsimtu revolūcijas – rūpniecisko, tehnoloģisko, kā arī politiskās, sociālās, digitālās un tagad arī ar vidi saistītās pārmaiņas. Tas viss ir veidojis Peugeot DNS.

Peugeot lielais piedzīvojums Lemānā un izturības sacīkstēs aizsākās 90-to gadu sākumā. Tas bija laiks, kad Peugeot ar oficiālo komandu atgriezās Sartē trasē. Peugeot ar 905 piedalījās pasaules sporta automašīnu čempionātā (WSC, kas pazīstams arī kā Pasaules izturības čempionāts) un Lemānas 24 stundu sacīkstēs.

Izturības sacīkstes ar Peugeot 905

/image/62/6/photo-1.802626.png
/image/62/7/photo-2.802627.png

Ar 905 modeli zīmols izvirzīja skaidru mērķi uzvarēt leģendārajās Lemānas 24 stundu sacīkstēs. “Peugeot Sport Prototype” izstrādes programma sākās 1988. gada decembrī, un jau 1990. gada februārī prezentētā automašīna bija kā malks svaiga gaisa – tā bija novatoriska, ar absolūti tīru vizuālo tēlu un priekšdaļu, kas bija apveltīta ar tam laikam raksturīgo zīmola modeļu dizainu.

Automašīna bija būvēta uz oglekļa šķiedras šasijas, kas bija izstrādāta sadarbībā ar Dassault. Tajā bija uzstādīts 3,5 litru četrdesmit vārstu V10 dzinējs, kas attīstīja 650 ZS, un bija ļoti tuvu Formula 1 standartiem.

No 1990 līdz 1993. gadam tika sasniegti milzu panākumi. Izmantojot 905, Peugeot stājās pretī tradicionālajiem izturības sacīkšu dalībniekiem, jo īpaši Porsche un Jaguar, kā arī jaunajiem titula pretendentiem Toyota un Mazda.

1992 gads Peugeot bija pavērsiena punkts, tam līdzi nesot divus mērķus: ražotāju pasaules čempiona titulu un uzvaru Lemānas 24 stundu sacīkstēs.

Lemānas sacīkstēm radītajā automašīnā tika veiktas dažas būtiskas izmaiņas: noņemti priekšējie spārni, jaunā pozīcijā novietots aizmugurējais spārns, un inženieri atteicās no priekšējā spārna “žalūzijām”.

1992 gada sezonā Peugeot komanda sasniedza fantastiskus rezultātus: 2. vieta Moncā, 1. un 3. vieta Lemānā, 1. un 2. vieta Doningtonā, 1. un 3. vieta Suzukā, 1., 2. un 5. vieta Maņikūrā, kas kopumā ļāva izcīnīt 1992. gada pasaules čempiona titulu konstruktoru ieskaitē. Mērķis bija sasniegts!

1993 gadā Peugeot zīmols ar trim Peugeot 905 automašīnām uzvarēja Lemānas 24 stundu sacīkstēs, aizņemot visu goda pjedestālu.

2021. gads: Peugeot 9X8 inovācijas un tehniskie izaicinājumi

/image/62/4/peugeot-9x8-2.802624.jpg

Sekojot Peugeot 905 un 908 laika posmā no 2007. līdz 2011. gadam, Peugeot izturības sacīkstēs atgriežas ar Peugeot 9X8.

Ejot savu izcilo un panākumiem bagāto priekšteču pēdās, tas turpina Peugeot zīmola tradīciju – radīt atpazīstamas un augstas veiktspējas sacīkšu automašīnas.

Ar 9X8 Peugeot apvieno sportiskumu, zināšanas tehnoloģiju jomā, efektivitāti un izcilu stilu.

Tāpat kā Peugeot 905 pirms 30 gadiem, Peugeot 9X8 atkal nes zīmola estētiskās iezīmes: tas ir slaids, elegants automobilis, kas atraisa emocijas un iemieso ātrumu. Vispirms uzmanību piesaista zīmolam raksturīgie priekšējie lukturi, kā arī aizmugurējie lukturi ar 3D nagu formas izskatu. Automašīnas sāni ir rūpīgi strukturēti, spoguļi ir integrēti virsbūvē, un izskatās tā, it kā tai vispār nebūtu gaisa pretestības.

Peugeot 9X8 aizmugurējā dizaina smalki veidotajās detaļās ietilpst efektīvais zīmola apgaismojuma paraksts, savukārt paši lukturi no abām pusēm ietver platu difuzoru, virs kā ir uzraksts “We didn’t want a rear wing” (“Mēs negribējām aizmugurējo spārnu”), tādējādi uzsverot 9X8 spilgtāko novatorisko iezīmi – tam nav aizmugurējā spārna!

Radot 9X8, Peugeot Sport inženierus un Peugeot dizainerus iedvesmoja jaunie LMH – Le Mans Hypercar – izturības sacīkšu augstākās klases noteikumi. Kamēr citi ir izvēlējušies ievērot jaunos noteikumus konservatīvākā veidā, Peugeot komanda riskē un izlauž jaunu ceļu, maksimāli izmantojot šos noteikumus.

Spēka piedziņas loma ir uzticēta automašīnas aizmugurē uzstādītajai hibrīda iekārtai, kas apvieno 500 kW (680 ZS) 2,6 litru 90° V6 bi-turbo benzīna dzinēju, aizmugurējai piedziņai, un 200 kW (270 ZS) elektrisko ģeneratora bloku, priekšējai piedziņai. Tehniskie noteikumi precīzi nosaka sistēmas ierobežojumus hibrīda automašīnu pilnpiedziņas sistēmai: tie nosaka priekšējai asij pievadāmās enerģijas slieksni, kā arī regulē piedziņas kopējo maksimālo jaudu, kas nedrīkst pārsniegt 550 kW (750 ZS).

Tādēļ hibrīda tehnoloģija ir gan ieguvums, jo paver iespēju izmantot visu riteņu piedziņu, gan milzīgs tehnoloģisks izaicinājums, ņemot vērā piedziņas sistēmas sarežģītību.

Un tieši pie tā strādā Peugeot zīmols. Tas ir apņēmies paātrināt sava modeļu klāsta elektrifikāciju, vēloties radīt vērienīgu tehnoloģisko attīstību un uzvarēt spēcīgās konkurences apstākļos. Galu galā 9X8 programma sniegs jaunas un nenovērtējamas zināšanas Peugeot nākotnes elektrificētajiem modeļiem. 

Dzinējs

Piedziņa: Peugeot HYBRID4 500 kW (pilnpiedziņa).

Aizmugurējā piedziņa: 500 kW (680 ZS) 2,6 litru divu turbīnu 90° V6 benzīna iekšdedzes dzinējs + 7 pakāpju sekvenciālā pārnesumkārba.

Priekšējā piedziņa: 200 kW (270 ZS) elektriskais ģenerators + viena ātruma reduktors.

Akumulators

Augsta blīvuma 900 voltu akumulators, kas izstrādāts sadarbojoties Peugeot Sport un TotalEnergies/Saft.

No 905 līdz 9X8

/image/62/5/9x8-2.802625.jpg

Peugeot jaunajam Hypercar klases auto ir arī jauns vārds – Peugeot 9X8.

“9” ir atsauce uz modeļu sēriju, ko ražotājs izmantoja paša augstākā līmeņa sacīkšu automašīnām, proti, Peugeot 905 (kas sacensībās brauca no 1990. līdz 1993. gadam) un 908 (no 2007. līdz 2011. gadam), kas abas kļuva par zīmola ikonām.

“X” apzīmē PEUGEOT hiperauto pilnpiedziņas tehnoloģiju un hibrīda piedziņu, kas iemieso zīmola elektrifikācijas stratēģiju autosporta pasaulē.

Savukārt ar “8” tiek indeksēti visi pašreizējie Peugeot modeļi: 208, 2008, 308, 3008, 5008 un, protams, Peugeot 508, kas vēl nesen pabija hiperauto inženieru un dizaineru rokās, tā kļūstot par pirmo sērijveida modeli ar Peugeot Sport Engineered emblēmu.

Tāpat kā 508 Peugeot Sport Engineered, Peugeot 9X8 ir daļa no Peugeot Neo-Performance stratēģijas, kā mērķis ir piedāvāt viedāku un atbildīgāku veiktspēju gan sērijveida automašīnām, gan sacīkšu spēkratiem. Peugeot Sport inženieru un Peugeot dizaina komandu ciešajai sadarbībai bija izšķirīga nozīme 9X8 izveidē.

Jau vairāk nekā 210 gadus Peugeot apliecina vēlmi būt līdera pozīcijā ar automašīnām, kas aprīkotas ar šī brīža novatoriskākajām un progresīvākajām tehnoloģijām. Šo braucošo laboratoriju mērķis ir ne vien uzvarēt sacīkstēs, bet arī izmēģināt tehnoloģijas, kas pēc tam būtu pielietojamas automašīnām un vēlāk pieejamas ikvienam klientam Peugeot dīleru centros.