SITUĀCIJAS STĀVOKLIS (COVID-19) LASĪT VAIRĀK

Peugeot Sport: 40 inovāciju un panākumu gadi

/image/14/0/peugeot-sport-40ans.806140.jpg

Peugeot Sport: 40 inovāciju un panākumu gadi

19.10.2021

Peugeot Sport atzīmē savu 40. gadskārtu. Izveidots 1981. gadā un sākotnēji dēvēts par Peugeot Talbot Sport, Peugeot Sport jau četras desmitgades ar lieliem panākumiem iesaistās motoru sporta augstākās klases čempionātos un sacensībās visā pasaulē. Šajā laikā franču zīmols ir sevi pierādījis, ka ir vienlīdz liels virzītājspēks kā autošosejā, tā arī rallijā, kad tā ikoniskākie sacīkšu auto nonāca izcilāko sacīkšu braucēju rokās.

Kopš uzvaras pasaulē pirmajās sacīkstēs ar laika ieskaiti, Parīzes-Bordo-Parīzes braucienā 1895. gadā, zīmols ir izmantojis autosportu, lai attīstītu savas tehnoloģijas. FIA pasaules izturības čempionāta (FIA WEC) Hypercar programma ar nesen atklāto Peugeot 9X8 ievada piekto desmitgadi pasaules arēnā, kur zīmola mērķis ir pievienot vēl vienu krāšņu nodaļu sporta piedzīvojumam, kas jau izsenis iemieso izcilības un emociju meklējumus.

Dažkārt statistika mēdz būt vairāk nekā simboliska, tomēr nevar noliegt faktu, ka Peugeot Sport ir daudz vairāk skaļu uzvaru nekā ir pagājis gadu kopš komandas izveidošanas 1981. gada oktobrī. Tas ir sasniegums, kas skaidri apliecina Peugeot Sport kvalitātes un pārdomāto autosporta stratēģiju.

 “Motoru sports automobiļu industrijai ir fantastiska tehnoloģiju laboratorija izpētes un progresa paātrināšanai,” uzskata PEUGEOT izpilddirektore Linda Džeksone. “Tam ir būtiska loma mūsu modeļu ieviešanā un mūsu rītdienas mobilitātes plānu īstenošanā. Peugeot Sport 40 gadi autosportā ir ne tikai devuši daudz uzvaru un titulu, šie 40 gadi mums liek būt lepniem. Šis mantojums ir tas, kas mūs vada un kalpo kā atspēriena punkts turpmākām uzvarām gan tagad, gan nākotnē.”

Žana Toda dibinātā Peugeot Sport, kas sākotnēji bija pazīstama kā Peugeot Talbot Sport, gadu gaitā ir radījusi ļoti daudz leģendāru sacīkšu auto, tai skaitā neaizmirstamos Peugeot 205 T16, 405 T16, 206 WRC, 306 Maxi un 905, kam vēlāk sekoja Peugeot 908, 208 T16 Pikes Peak, 2008 DKR, 3008 DKR, 208 WRX un tagad arī revolucionārais Peugeot 9X8, kas spēlēs centrālo lomu PEUGEOT elektrifikācijas plānā, tajā pašā laikā uzskatāmi demonstrējot ciešo saikni starp zīmola sporta nodaļu un dizaina komandu.

Pēdējo 40 gadu laikā Peugeot Sport iesaistītie darbinieki ir veiksmīgi metušies pretī milzu izaicinājumiem leģendāros sarīkojumos kā pasaules, tā arī nacionālā līmenī. Tieši viņu aizrautība un profesionalitāte – divas no pamata vērtībām – turpina iedvesmot pašreizējo komandu.

Atskats uz aizgājušajām desmitgadēm nenovēršami uzbur ainas, kā Peugeot Sport sev lauž ceļu uz triumfiem FIA pasaules rallija čempionātā un pasaules rallijkrosa čempionātā, slavenajā Dakaras rallijreidā, Lemānas 24 stundu izturības sacensībās, Paikspīkas “Sacīkstēs līdz mākoņiem”, kā arī dažādās autosacīkstēs Francijā un citviet pasaulē un pat Formula 1, kur PEUGEOT ir kāpis uz goda pjedestāla, būdams dzinēju piegādātājs.

Peugeot Sport lielākie sasniegumi motoru sportā kopš 1981.g.

  • 5 pasaules rallija čempiona tituli komandu konkurencē: 1985., 1986., 2000., 2001. un 2002. gadā;
  • 4 pasaules rallija čempiona tituli pilotu konkurencē: Timo Salonenam, Juham Kankunenam un divreiz Markusam Gronholmam;
  • 3 uzvaras Intercontinental Rally Challenge seriālā komandu un pilotu konkurencē (2007., 2008. un 2009. gadā);
  • daudz uzvaru nacionālajā rallija čempionātā;
  • 3 uzvaras Lemānas 24 stundu izturības sacensībās: 1992. gadā ar Janniku Dalmasu / Dereku Vorviku / Marku Blandelu, 1993. gadā ar Kristofu Bošū / Ēriku Helarī / Džefu Brebhemu un 2009. gadā ar Marku Ženē / Deividu Brebhemu / Aleksu Vurcu;
  • 3 uzvaras Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās “Sacīkstēs līdz mākoņiem”: 1988. gadā (Āri Vatanens), 1989. gadā (Robijs Ansers) un 2013. gadā (Sebastjans Lēbs);
  • vairāki Super Touring salonautomobiļu tituli, ieskaitot uzvaru 1997. gada Vācijas Super Tourenwagen kausā ar Peugeot 406 (Lorāns Ajello);
  • 7 uzvaras Dakaras rallijreidā: 1987. gadā (Āri Vatanens), 1988. gadā (Juha Kankunens), 1989. un 1990. gadā (Āri Vatanens), 2016. un 2017. gadā (Stefans Petransels), 2018. gadā (Karloss Sainss);
  • 1 pasaules rallijkrosa čempionāta tituls (2015. gadā).
/image/30/3/n205-vatanen-2-v2.207303.jpg

Gadu gaitā visi čempioni, kuri braukuši ar šīm automašīnām un atstājuši neizdzēšamas pēdas attiecīgajos laikmetos un disciplīnās, vienmēr varēja rēķināties ar Peugeot Sport komandas rūpīgo, apzinīgo, kareivīgo un novatorisko personālu, kas kopā ar vadību bija panākumu virzītāji un zīmola krāsas allaž turēja augstā godā. Peugeot Sport bijušo direktoru, piemēram, Žana Toda, Korado Proveras, Žana Pjēra Nikolā un Bruno Famina, alkas pēc uzvaras konsekventi virzīja vēlme visus apvienot, ieviest jauninājumus, iedvesmot un virzīties uz priekšu.

Autosports ir tik dziļi ievīts franču autoražotāja DNS, ka it visas Peugeot Sport aktivitātes kalpo, lai atbalstītu konkrētas vīzijas vai ražotāja tehnoloģisko stratēģiju visdažādākajās jomās – sākot no drošības un veiktspējas, līdz jauniem enerģijas veidiem, efektivitātei, elektronikai un vadītāja atbalsta sistēmām.

Peugeot Sport Hypercar programmas pamatā ir elektrifikācija, un Peugeot 9X8 dalība Lemānas 24 stundu izturības sacensībās un FIA pasaules izturības čempionātā dziļi simboliski atspoguļo PEUGEOT plānus rītdienas mobilitātei, kamēr sacīkšu braucēji trasēs testē jaunas idejas, no kā ieguvēji būs arī ikdienas automašīnu lietotāji.

Šajā mēnesī Peugeot Sport atzīmē 40. gadskārtu. Lai arī nozīmīgs atskaites punkts, tas ir tikai vēl viens solis garajā ceļā pretim nozīmīgiem sasniegumiem un aizraujošiem piedzīvojumiem.

/image/05/8/wrc.146058.jpg

/image/00/2/-02-208t16-pikespeak.262002.jpg

/image/46/4/illus-2007-sport.153464.153464.png