Peugeot uzlādējamie hibrīddzinēji

26.09.2018.

i

Jaunums automobiļu tirgū - Peugeot uzlādējamie hibrīddzinēji

Drīz tirgū parādīsies Peugeot jaunie uzlādējamie (plug-in) hibrīddzinēji, no kuriem četru riteņu piedziņas HYBRID4 ir paredzēts krosoveram Peugeot 3008, bet priekšējās piedziņas HYBRID pavisam jaunajiem modeļiem kupejai-sedanam Peugeot 508 un universālim 508 SW. Modeļi ar jaunajiem hibrīddzinējiem būs pieejami sākot no 2019. gada 4. ceturkšņa.

Pateicoties elektrodzinēja nulles emisijai (ZEV), četru riteņu piedziņas HYBRID4 efektivitātei un sporta režīma jaudīgumam, kā arī hibrīdrežīma daudzpusībai, Peugeot plug-in hibrīdu vadīšana kļūs par patīkamu pārdzīvojumu. Atkarībā no automobiļa izmantošanas apstākļiem (pārvietošanās pa lielceļiem, pilsētu vai laukiem), varēs izvēlēties priekšējo vai četru riteņu piedziņas shēmu, 225 vai 300 Zs dzinēju, universāli vai krosoveru.

Kā HYBRID tā arī HYBRID4 automobiļu elektriskie dzinēji ir uzlādējami un aprīkoti ar 1,6 litru PureTech benzīna dzinēju, papildu starteri, ģeneratoru un īpašu dzesēšanas sistēmu. HYBRID benzīna dzinēja jauda ir 180 Zs, HYBRID4 – 225 Zs.

PureTech dzinējs ir savienots ar jaunu e-EAT8 8 pakāpju automātisko pārnesumkārbu, kas ir tieši paredzēta Peugeot PLUG-IN HYBRID dzinējiem. Ar pārnesumkārbu savienotais 110Zs / 80 kW elektromotors savu jaudu pārnes uz priekšējo tiltu. Lai elektriskā un iekšdedzes dzinēja piedziņas pārslēgšana notiktu laideni un nemanāmi, pārnesumu kārbā hidrotransformatora vietā tiek izmantots daudzdisku slapjais sajūgs. Šāds risinājums paaugstina spēkrata maksimālo griezes momentu par 60 Nm, uzlabojot automobiļa veiktspēju.

HYBRID4 versijām aizmugurējā daudzsviru piekare ir integrēta ar 110 Zs / 80 kW elektrodzinēju. Aizmugurējā piedziņa neietekmē automobiļa vadīšanas īpašības un bagāžas nodalījuma izmantošanu.

Neatkarīgi no dzinēju versijas zem aizmugures sēdekļiem ir novietots augstsprieguma litija akumulators ar kapacitāti 11,8 KWh HYBRID dzinējam un 13,2 KWh – HYBRID4 dzinējam. Saskaņā ar WLTP testa metodes rezultātiem ar akumulatoru var nobraukt līdz 50 kilometriem (60 kilometri saskaņā ar NEDC testa metodes rezultātiem). Lai dzinējs darbotos iespējami klusāk, noklusējot iestatīts nulles emisijas elektromotora režīms, ja to atļauj akumulatora uzlādēšanas līmenis. Pirms darbu pārņem benzīna dzinējs, ar elektromotoru var attīstīt ātrumu līdz 135 km/h.

Autovadītājs var aktivēt jauno bremzēšanas funkciju, kas ļauj samazināt ātrumu bez bremžu pedāļa nospiešanas. Piemēram, ja dzinējs nobraucienā no kalna bremzē vai autovadītājs nospiež bremžu pedāli, augstas energoefektivitātes i-Booster bremzēšanas sistēma uzlādē akumulatoru.

Jaunā e-SAVE funkcija ļauj saglabāt elektroenerģiju, piemēram 10 vai 20 kilometru nobraukšanai vai visa akumulatora tilpuma apmērā. Šī funkcija ir vienkārši aktivizējama uz skārienjutīgā ekrāna.

Ar parasto 3,3 kilovatu un 8 ampēru lādētāju akumulatoru var uzlādēt 8 stundās, ar 14 ampēru lādētāju, kam ir pastiprināta Green’up® kontaktdakša – 4 stundās, un ar 6,6 kilovatu 32 ampēru Wallbox lādētāju – mazāk nekā 2 stundās. Par uzlādēšanās līmeni ziņo krāsainās indikatora gaismas ap kontaktligzdu. Pati kontaktligzda atrodas nemanāmā vietā kreisajā aizmugurējā spārnā.

Peugeot PLUG-IN HYBRID dzinēji piedāvā dažādus braukšanas režīmus, piemēram, klusu un 100 % uz elektrības pamatotu Zero Emission, elpu aizraujošu un jaudīgu Sport, daudzpusīgu Hybrid, četru riteņu piedziņas 4WD (Peugeot 3008 HYBRID4) kā arī Hybrid režīmu un elektroniski piekari kontrolējamuComfort (jauns Peugeot 508 HYBRID). Atkarībā no akumulatora uzlādēšanas pakāpes ar elektromotoru var braukt visos režīmos.

Jaunajiem hibrīddzinējiem ir pielāgots arī Peugeot i-Cockpit® skārienjutīgais ekrāns un numuru taustiņi, tā ka autovadītājam ir redzams braukšanas režīms, akumulatora uzlādes līmenis, attālums, ko iespējams paveikt ar elektromotoru un cita vajadzīga informācija. Protams, ka tiek parādīts arī degvielas līmenis un maksimāli nobraucamais attālums ar benzīna dzinēju. Uz skārienjutīgā ekrāna redzama hibrīddzinēja izvēlne, kurā redzama enerģijas plūsma, degvielas un enerģijas patēriņš, tuvākās degvielas uzpildes un uzlādēšanas stacijas utt.

HYBRID4 dzinējs ātrumu 100 km stundā attīsta 6,5 sekundēs. Četru riteņu piedziņas režīmā būs patīkamāk braukt pa laukiem un pa dubļainu, apsnigušu vai līkumotu lielceļu. 300 Zs dzinēja CO2 izmešu rādītāji ir vieni no labākajiem automobiļu tirgū, pēc WLTP testa rezultātiem nepārsniedzot 49 gramus uz kilometru. Tikpat zems izmešu līmenis ir arī HYBRID versijai.

Peugeot

Peugeot zīmols piedāvā saviem klientiem uzmundrinošu un patīkamu braukšanas pieredzi, maigu dizainu un bezkompromisa kvalitāti. Uzņēmumam pieder vairāk nekā 10 000 tirdzniecības salonu apmēram 160 valstīs, kuru pērnā gada tirdzniecības rādītāji pieauga vairāk par 10,4 % un sasniedza 2,1 miljonus automobiļu. Peugeot automobiļu ražošanu uzsāka 1889. gadā. Šogad Peugeot 3008DKR uzvarēja Maxil Dakar rallijā un rūpnīcas komanda uzsāka cīņu FIA rallijkrosa pasaules čempionātā.